
El Ple Municipal aprova la nova ordenança de protecció animal
El passat divendres 26 de juny de 2026, l’Ajuntament de Parets del Vallès va celebrar una sessió extraordinària del Ple Municipal a la Sala Basart Cooperativa, on es van tractar diversos temes importants per al municipi. La sessió va iniciar-se amb un minut de silenci en record a les víctimes del terratrèmol a Veneçuela i es va poder seguir en directe per RAP 107 FM i YouTube.
Un dels punts més destacats va ser l’aprovació inicial de l’ordenança reguladora de la protecció i tinença d’animals. Aquesta nova normativa té com a objectiu establir un marc legal que reguli de forma integral la protecció dels animals, adaptant-se a la legislació catalana actual. La normativa inclou aspectes com el benestar animal, la tinença responsable, la gestió de colònies felines, la identificació dels animals, així com les infraccions i sancions corresponents.
A més, el Ple va validar la creació d’una taula de mobilitat, un espai dedicat a la participació ciutadana per tractar qüestions relacionades amb la mobilitat i els desplaçaments al municipi. La taula inclourà representants d’institucions, tècnics, i usuaris del transport públic.
El Ple Municipal també va iniciar el procés per a la redacció d’un nou reglament sobre els mitjans de comunicació locals de titularitat municipal, així com la fixació de les dates de les festes locals per a l’any 2027.
Finalment, es va aprovar la continuïtat dels serveis relacionats amb el manteniment de l’espai públic, que inclou el verd urbà, fonts d’aigua i control de qualitat.
- Et Recomanem -
